پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
المصطفی

حوزه/ مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، با حضور شماری از کارکنان جامعةالمصطفی و خانواده‌های ایشان، شب گذشته، در شبستان حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در این مراسم پرفیض، ضمن گرامیداشت هفته کرامت و تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، از تولیت و خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، که امکان توفیق حضور و خدمت در این آستان مقدس را فراهم نمودند، قدردانی نمود.
رئیس جامعةالمصطفی، با تأکید بر اهمیت نعمت همجواری با حرم کریمه اهل‌بیت(سلام‌الله علیها)، به جایگاه رفیع آن حضرت در کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اشاره نمود و اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) از جملاتی که در زیارتنامه آن حضرت وارد شده است، آشکار می‌گردد و از چنان جایگاه باعظمتی برخوردار هستند که توصیف آن دشوار است.
وی، با اشاره به پیشینه شکل‌گیری شهر قم، اظهار داشت: افتخار این شهر است که تقریباً از زمان شکل‌گیری تا امروز، از نعمت همجواری با حرم کریمه اهل‌بیت(سلام‌الله علیها) برخوردار است. شهر قم از گذشته میزبان شخصیت‌های برجسته و تراز اول و پیروان خالص اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود که تحت فشار خاندان اموی، از سرزمین خود به این دیار هجرت کردند و قم از ابتدا با محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شکل گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی شهر مقدس قم را یکی از کانون‌های اصلی محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خواند و اظهار داشت: در روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) وعده داده شده است که قم به برکت وجود مرقد مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به کانون نورافشانی برای عالم مبدل و از این سرزمین، درهای علم و معرفت به سراسر جهان گشوده می‌شود تا جایی که در زمین هیچ فردی در دستیابی به علوم و معارف الهی ناتوان نماند. امروز نشانه‌های این وعده آشکار گردیده است و حوزه علمیه قم، هم‌اکنون، بزرگ‌ترین حوزه علمیه اهل‌بیتی است که به برکت این بانوی باعظمت، در قم شکل گرفته است.
وی جامعةالمصطفی را یکی از مصادیق بارز این مشعل هدایت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز به برکت جامعةالمصطفی، شاهد گسترش معارف اهل بیتی در دورافتاده‌ترین نقاط عالم هستیم و افتخار می‌کنیم نعمت خدمت‌گزاری در این نهاد مقدس را یافته‌ایم و همه این نعمات از جانب حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) است.
رئیس جامعةالمصطفی دنیای امروز را بیش از هر زمانی نیازمند به معارف الهی و پیام‌های اخلاقی و معنوی دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، برگ تازه‌ای در زمینه نشر علوم و معارف ناب اسلامی در جهان رقم خورده است و وظیفه همه ماست که از فرصتی که در اختیار داریم، برای خدمت‌گزاری نهایت استفاده را ببریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، با اشاره به تلاش حداکثری دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمن به شکل بی‌نظیری جامعه را تحت بمباران مخرب فکری خود قرار داده است و تردیدی در این باره وجود ندارد که مقابله با توطئه‌های دشمن، نیازمند به هوشیاری و بصیرت فراوانی است و به تعبیر مقام معظم رهبری، که موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند، در این عرصه هم باید هوشیار بود و هم باید توطئه‌های دشمن را به خوبی در جامعه تبیین کرد.
گفتنی است، در ادامه این مراسم، که با مدیحه‌سرایی مداح اهل‌بیت(علیهم‌السلام) همراه بود، کارکنان و خانواده‌های جامعةالمصطفی به غبارروبی شبستان حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha